søndag 4. mars 2012

Lopper i blodet

Idag started loppesesongen, et sikkert tegn på at våren er rundt hjørnet. Vi dro til Belgia i morges, til byen Arlon, hvor det hver første søndag i måneden frem til november arrangeres marked, eller marché aux puces, som det heter på fransk. Her i gamle byen hvor gatene snirkler seg blandt skjeve hus og hvor borgen troner på toppen av høyden finner du all verdens ting. Noe gammelt og ekte, annet av plastikk og nytt. Uansett er det morsomt å bare gå rundt å rusle og kikke på hva som finnes. Det var litt vått i været, derfor ble det bare en kort runde på oss idag. Men jeg fikk med meg denne 4,5 liters brune flasken som skal få akkompagnere med de andre flaskene jeg har stående. Jeg er desverre ikke utsyrt med "prute-genet" så derfor fikk jeg noen himlende øyne fra min mann da jeg ga selgeren dobbelt så mye som han forlangte for den. Men herlighet, jeg syntes synd på den gamle mannen som satt under parasollen i regnet, og ga ham like godt 2 euro istedet for 1.
Men det jeg sitter og angrer på nå er at jeg ikke kjøpte en av de 2 Jielde lampene jeg fant...... Lurer på om de er der neste gang, eller skal jeg ta en runde til i ettermiddag? 

Her er et lite utdrag av ting jeg fant av interesse, men da ikke kjøpte......



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar