torsdag 5. februar 2015

Frokost knekk

Frokost sies å være dagens viktigste måltid.
Ok, kan være det, men jeg har aldri vært noen "frokostperson".
Jo, jeg kan godt kose meg med en sen søndagsfrokost med fint oppdekket bord etc. men det blir mer brunsj synes jeg. 
Og DET liker jeg.
Uansett, når jeg nå må ha meg noe på morgenkvisten blir det ofte et lite knekkebrød. Og svært gjerne det jeg lager selv, og bare med et lite lag smørost og agurk..... Akkurat passe for meg det.


Hvis noen ønsker å prøve seg på en lettvint oppskrift så værsågod:

2 dl hvetemel
1 dl solsikkefrø
1/2 dl linfrø
1/2 dl sesamfrø
1/2 dl gresskarfrø
blandes

tilsett så:
1/2 dl rapsolje
2 dl kokende vann

Deigen trykkes ut mellom to lag bakepapir.

Noen ganger strør jeg over maldonsalt 
andre ganger litt tørket timian eller andre urter.

stekes på nederste rille i 50 min på 150 grader

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar